SKETCHNOTING, czyli myślenie wizualne na lekcjach geografii
„Powiedz mi, a zapomnę,
pokaż mi, a zapamiętam,
pozwól mi zrobić, a zrozumiem.”
Konfucjusz
Dziś cytat chińskiego filozofa ma szczególne znaczenie.
Projektowanie lekcji stało się jednym z wymiarów, który ma kolosalne znaczenie dla procesu uczenia się. Rola nauczyciela polega na odpowiednim wspieraniu i stymulowaniu uczenia się uczniów. Nieodłączną częścią komunikacji stał się obraz. Żyjemy w epoce obrazów: telewizja, kino, smartfony, smartwatche, reklamy, plakaty. Przeglądając książki, coraz częściej zwracamy uwagę na obrazki w niej zawarte. Kupując rzeczy w internecie – zwracamy uwagę na fotografie. Piszemy sms -y – wprowadzamy emotikonki.
Dlatego też w roku 2021/2022 pilotażowo wprowadziłam grafonotatki w klasach VIII. W roku szkolnym 2022/2023 nasi uczniowie sami tworzyli geonotki.
Zapraszam do galerii prac naszych uczniów.
Nauczyciel geografii
http://spbanino.098.pl/strona/9-z-zycia-szkoly/3305-sketchnoting-czyli-myslenie-wizualne-na-lekcjach-geografii#sigFreeIdc5239681f2